Porady biznesowe

12 Marketingowych Przykazań Obsługi Klienta

Rozumienie, jak ważne są emocje Klienta - może pozwolić na uniknięcie niejednego kryzysu i zbudowania solidnego wizerunku firmy.

Poznaj 12 Marketingowych Przykazań Klienta:

  1. Dbaj o zadowolenie klienta, ponieważ:
    - Jeden zadowolony klient powie o tym średnio pięciu innym potencjalnym klientom, jeden niezadowolony klient rozgłosi o tym 10-12 innym osobom, pozyskanie jednego klienta zazwyczaj kosztuje 4-5 razy więcej, niż jego utrzymanie
  2. W kontakcie z klientem zawsze okazuj mu pełne zaangażowanie i troskę.
  3. Pytaj klienta o stan jego satysfakcji i jego propozycje (najlepiej ustne a jeśli to możliwe - pisemne).
  4. Mniej przyrzekaj - więcej dawaj, przekraczając w ten sposób oczekiwania klienta.
  5. Wykonuj obsługę dobrze za pierwszym razem (nie „ćwicz” na klientach).
  6. Kiedy popełnisz błąd - popraw się i daj klientowi rekompensatę.
  7. Za drobne dodatkowe świadczenia staraj się nie pobierać od klienta zapłaty.
  8. (Dobry) klient ma zawsze rację - do pewnej kwoty kosztów.
  9. Wyjaśnij klientom w sposób przystępny zasady i procedury obsługi - zapewni to ich zrozumienie i współpracę.
  10. Z dobrymi klientami podtrzymuj kontakt - zwłaszcza kiedy masz im coś atrakcyjnego (nowego) do zaoferowania (a zawsze powinno się mieć nowe propozycje dla dobrych klientów).
  11. Minimalizuj ryzyko przy wprowadzaniu nowych, unikatowych produktów i usług, przedstawiając je jako próbną ofertę ograniczoną w czasie (lub do wielkości serii).
  12. Zadowolonych, stałych klientów uczyń akwizytorami w pozyskiwaniu nowych klientów, najlepiej oferując im w zamian długofalowe korzyści materialne.

Autor: dr Bogusław J. Feder

Pamiętaj:
Wpisz nasz KRS 0000318482 w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT
Dziękujemy!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT