Porady biznesowe

15 Wybranych Zasad Marketingowych

Współczesne zarządzanie małą firmą stawia wiele wymogów związanych z działaniami zgodnymi z zasadami marketingowymi. Poniżej wybrane przydatne zasady do natychmiastowego zastowania:

  1. Lepiej być pierwszym na rynku niż lepszym.
  2. Jeśli nie można być pierwszym na rynku, to należy ustanowić nową kategorię, w której będzie się pierwszym.
  3. To co myśli klient o produkcie jest ważniejsze, niż to co myśli o nim producent.
  4. W marketingu liczą się percepcje klienta; o tym, która marka wygra, decyduje to, co myślą o niej klienci, marketing jest walką o percepcję, a więc o to, żeby zaistnieć w świadomości klientów.
  5. Należy skoncentrować się na podstawowej korzyści i wykorzystywać ją w reklamie.
  6. Prawidłowością jest przeciwieństwo.
  7. Działania marketingowe przynoszą efekty w długim okresie.
  8. Rozszerzanie asortymentu jest procesem ciągłym, często nieświadomym.
  9. Konkurencja dopinguje producentów do wykonania produktów o wyższej jakości.
  10. Szczerość i uczciwość rozbraja klientów, a często nawet szokuje.
  11. Nie da się przewidzieć przyszłości i zmian zachodzących w otoczeniu: warto jednak być elastycznym i opracować alternatywne scenariusze.
  12. Każdy ma prawo do sukcesu.
  13. Należy liczyć się z porażkami, które wpisane są w strategię każdej firmy; trzeba jednak umieć dostrzec niepowodzenia i szybko reagować.
  14. Znajomość trendów pozwala dostosować produkty do potrzeb klientów.
  15. Rozwój firmy zależy od posiadanych przez nią zasobów.

Wyboru (na podstawie A. Ries i J.Trout) dokonał: dr Bogusław J. Feder

Przykładowe rodzaje finansowania działalności

Przedsiębiorco,

jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą bądź dopiero rozważasz jej rozpoczęcie, istotną dla Ciebie kwestią jest uzyskanie wsparcia finansowego, ułatwiającego Ci rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej bądź wparcie jej rozwoju. W załączonym poradniku prezentujemy najbardziej popularne formy wsparcia i dotacji.

Wśród możliwych form wsparcia możesz odnaleźć m.in.

  • kredyty gotówkowe Bank Gospodarstwa Krajowego;
  • dotację m.in. z środków europejskich;
  • leasingi operacyjne.

Ponadto, jeżeli poszukujesz form wsparcia finansowego Twojej działalności, powinieneś rozważyć także współpracę z tzw. aniołem biznesu, czyli inwestorem umożliwiającym Ci rozpoczęcie prowadzenia działalności bądź jej rozwój poprzez oferowane wsparcie finansowe w postaci swojego prywatnego kapitału.

Najprostszą drogą na pozyskanie anioła biznesu jest zwrócenie się do instytucji zrzeszającej osoby chętne do inwestowania w perspektywiczne projekty. W Polsce jedną z najstarszych i najpopularniejszych instytucji tego typu jest PolBAN Business Angel Club z siedzibą w Bydgoszczy i biurem w Warszawie.

O aniołach biznesu więcej możesz przeczytać w poniższym linku:
https://mikroporady.pl/slownik-pojec/aniol-biznesu

Ponadto, warto rozważyć zasilanie kapitału przedsiębiorstwa w zamian za objęcie akcji przez fundusz Venture Capital, o którym więcej możesz przeczytać tu: https://mikroporady.pl/slownik-pojec/venture-capital.

Kolejną formą wsparcia wewnętrznego jest tzw. franchising czyli sprzedaż towarów, usług lub technologii, oparta na ścisłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami, franczyzodawcą i jego indywidualnymi franczyzobiorcam.

Patrz szerzej: https://mikroporady.pl/slownik-pojec/franchising

Poniżej przedstawiamy tabelę, w której porównaliśmy różne dostępne na rynku formy wsparcia działalności gospodarczej.


Pobierz poradnik

Pamiętaj:
Wpisz nasz KRS 0000318482 w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT
Dziękujemy!

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT