Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing oparty na bazach danych |
Marketing baz danych (database marketing) to rodzaj marketingu bezpośredniego. Polega on na prowadzeniu działań marketingowych w formie kierowania spersonalizowanych informacji na temat określonych dóbr rynkowych (usług i produktów) do potencjalnych klientów. Komunikacja ta następuje w drodze wiadomości skierowanej do osób znajdujących się w bazach danych na podstawie udzielonej zgody marketingowej. Tworzenie baz danych i następcze ich przetwarzanie nie jest dowolne. Zgromadzone informacje podlegają prawnej ochronie. Szerszy zakres niż bazy konsumencie, mają bazy biznesowe tworzone głównie na potrzeby przedsiębiorstw działających na większą skalę. Elementarną częścią tego rodzaju działań jest analizowanie danych. W wyniku analiz tworzone są modele konsumentów/klientów, ich zachowań, preferencji oraz potrzeb. Następnie na podstawie przygotowanych list, podmiot zajmujący się marketingiem, wysyła komunikat zawierający dopasowaną ofertę. Bazy te tworzone są na podstawie danych dobrowolnie przekazanych podczas realizowania kontraktów handlowych, uczestnictwa w akcjach promocyjnych lub w zgłoszeniach. Analizy marketingowe mają za zadanie stworzenie strategii wpływu na nabywców. Składają się na nią: sposób kontaktu z konsumentem, optymalny moment na przesłanie wygenerowanej treści - jej jakość i atrakcyjność oraz utwierdzanie w przekonaniu o istnieniu danej potrzeby. Marketing ten sprzyja budowaniu kanałów sprzedażowych, modeluje politykę cenową i asortymentową. Dzięki niemu oferta może zostać dopasowana z uwagi na wiele wypadkowych, wpływających na ostateczną decyzję klienta tj. jego rzeczywista zdolność nabywcza, wytworzenie potrzeby, dopasowanie dystrybucji, budowanie relacji (lojalność), sposób zawierania transakcji czy stworzenie atrakcyjnych programów lojalnościowych. Na podstawie zgromadzonych w bazach danych, firma oprócz spersonalizowanej oferty, może na jej podstawie wprowadzać zmiany strukturalne i systemowe. Kluczowym dla marketingu opartego na bazach danych jest także zidentyfikowanie problemu. Współczesne techniki pozwalają nie tylko na obserwację zachowań potencjalnego klienta w czasie rzeczywistym i jego zainteresowania ofertą konkurencyjną, ale też na identyfikację jakiegoś problemu. Może on dotyczyć wyłącznie danej osoby, zbiorowości osób z uwagi na kryterium geograficzne, zawodowe czy wiek. Omawia forma marketingu bywa krytykowana z uwagi na swoje wady. Z pewnością zalicza się do nich przypadki nieuprawnionego korzystania z danych, ich wycieki, przetwarzanie bez zgody oraz niedopasowanie treści marketingowych, czy nawet ich nachalność. Z perspektywy producenta towarów czy oferenta usług problemem może okazać się dezaktualizacja danych umieszczonych w bazach i konieczność uzyskania zgody na ich przetwarzanie. Zaletą zaś z pewnością jest efektywne zaspokajanie rzeczywistych potrzeb i łatwość uzyskania satysfakcjonującej oferty w warunkach konkurencji rynkowej. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa