Porada powstała w ramach działalności non-profit Fundacji Akademia Liderów. mikroPorady.pl są projektem Fundacji, który pomaga polskim mikroprzedsiębiorcom na każdym etapie prowadzenia działalności.
Podmioty dokonujące „przemieszczenia” towarów pomiędzy różnymi krajami UE mają obowiązek nie tylko rozliczenia VAT od owych transakcji, ale muszą również sporządzić informacje podsumowujące. Poniższy tekst prezentuje zasady ich sporządzania.
Obowiązek sporządzania miesięcznej bądź kwartalnej informacji podsumowującej wynika z art. 100 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: „ustawa o VAT”).
Co do zasady, obowiązek składania w/w informacji ciąży na przedsiębiorcach dokonujących:
wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (nabycia towarów w rozumieniu art. 9 ustawy o VAT – typowe nabycie towarów oraz art. 11 ustawy o VAT – tzw. przemieszczenie towarów);
wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych rozliczanych w ramach procedury uproszczonej;
oraz świadczących pewne usługi świadczone przez podatnika na rzecz podmiotów z innych państw członkowskich UE. Nie obejmuje się nią nabycia usług (importu usług). Nie dotyczy również eksportu i importu towarów. W informacji podsumowującej nie wykazuje się również sprzedaży wysyłkowej.
Zauważyć należy, że obowiązek złożenia informacji mają wyłącznie podmioty zarejestrowane jako podatnicy VAT UE. Jeśli podmiot nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE, a występuje u niego wewnątrzwspólnotowe nabycia towarów, nie jest obowiązany do składania informacji podsumowujących.
I tak, podatnicy, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje, zwane informacjami podsumowującymi, o dokonanych:
wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów, do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1 ustawy o VAT, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,
wewnątrzwspólnotowych nabycia towarów, od podatników podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,
transakcjach trójstronnych, w których drugim w kolejności jest polskim podatnik (tj. dostawach towarów zgodnie z art. 136 ust. 1 lub 2 ustawy o VAT, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej),
usługach, do których stosuje się art. 28b ustawy o VAT (zasada ogólna opodatkowania usługi przez usługobiorcę), na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, świadczonych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, innych niż zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub opodatkowanych stawką 0%, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej jest usługobiorca. Chodzi tutaj o wszystkie usługi inne niż usługi:
związane z nieruchomościami,
transportu osób,
wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe lub podobne, takie jak targi i wystawy, oraz usług pomocniczych,
restauracyjne i cateringowe,
krótkoterminowego wynajmu środków transportu,turystyki,
W art. 100 ust. 10 ustawy o VAT zdefiniowano podmiot zobowiązany do zapłaty podatku od wartości dodanej, o którym mowa powyżej (przypadek gdy informację podsumowującą składa się w związku ze świadczeniem usług). Zgodnie z definicją zawartą w tym przepisie podmiotem zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego, na którym opodatkowana jest usługa będzie usługobiorca. Warunkiem jest aby usługodawca będący podatnikiem VAT nie posiadał na terytorium tego państwa członkowskiego:
1) siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub stałego miejsca prowadzenia działalności;
2) siedziby lub stałego miejsca zamieszkania, posiada natomiast na tym terytorium stałe miejsce prowadzenia działalności, przy czym to stałe miejsce prowadzenia działalności lub inne miejsce prowadzenia działalności usługodawcy, jeżeli usługodawca posiada takie inne miejsce prowadzenia działalności na tym terytorium, nie uczestniczy w tych transakcjach.
Rozszerzono zatem obowiązek składania informacji podsumowujących w odniesieniu do usług, o których mowa w art. 28b ustawy o VAT, tj. do usług opodatkowanych według zasady ogólnej w miejscu, w którym usługobiorca posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania.
Informacje składane drogą elektroniczną.
Podatnicy mogą też składać informacje podsumowujące drogą elektroniczną. Wybór takiej formy ewidencjonowania dokonanych transakcji w praktyce oznacza, że przedsiębiorca ma nieco więcej czasu na złożenie informacji, niż jakby to uczynił w tradycyjnej formie, tj. formie papierowej. Taki skutek występuje niezależnie od tego, czy dany podmiot składa deklaracje w odstępach miesięcznych, czy kwartalnych. O terminach składania informacji podsumowujących, w tym składanych drogą elektroniczną poniżej.
Może się zdarzyć, że przedsiębiorca nie ma możliwości złożenia informacji podsumowujących w wersji elektronicznej osobiście i chciałby uczynić to przy pomocy pełnomocnika. Wówczas konieczne będzie poinformowanie urzędu skarbowego o takim zamiarze. Podatnik powinien bowiem złożyć we właściwym urzędzie pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Pełnomocnictwo to powinno być złożone na urzędowym wzorze UPL- 1.
W razie gdy przedsiębiorca będzie chciał zrezygnować z usług pełnomocnika, powinien złożyć w urzędzie dokument poświadczający odwołanie pełnomocnictwa w tym zakresie (wzór OPL- 1). Zarówno pełnomocnictwo, jak i jego odwołanie powinny być złożone do właściwego urzędu skarbowego w formie papierowej, a nie elektronicznej.
Termin składania informacji podsumowujących
Informacje podsumowujące składa się w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, dla transakcji objętych informacją. Jeśli informacje podsumowujące składane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas termin złożenia informacji upływa 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, dla transakcji objętych daną informacją.
Mimo tego, że co do zasady informacje składane są co miesiąc, niektórym podatnikom pozostawiono możliwość składania informacji kwartalnych. Wtedy to informacja składana jest do 15. dnia miesiąca następującego po danym kwartale (w którym powstał obowiązek podatkowy). Jeśli informacja kwartalna składana jest za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wówczas termin złożenia informacji upływa 25. dnia miesiąca następującego po danym kwartale.
Uprawnienie do składania kwartalnych informacji podsumowujących uzależnione jest od wysokości obrotów podmiotów zobowiązanych do składania tych informacji oraz od tego, czego informacja dotyczy. Kwartalne informacje składać mogą podmioty, u których składane informacje dotyczą:
dostaw wewnątrzwspólnotowych i transakcji trójstronnych, w których drugim w kolejności jest polskim podatnik (o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o VAT), jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku od wartości dodanej, nie przekracza w danym kwartale i w żadnym z czterech poprzednich kwartałów kwoty 250.000 zł,
transakcji wewnątrzwspólnotowego nabycia (o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT), jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł,
usług które rozlicza usługobiorca (transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT).
Zatem, składający informacje podsumowujące za okresy kwartalne, u których (art. 100 ust. 5 i ust. 6 ustawy o VAT):
całkowita wartość transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o VAT (wewnątrzwspólnotowych dostawach i transakcjach trójstronnych, w których drugim w kolejności jest polskim podatnik), bez podatku od wartości dodanej, przekroczyła w danym kwartale kwotę 250.000 zł lub
całkowita wartość transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT (wewnątrzwspólnotowe nabycia), bez podatku, przekroczyła w danym kwartale kwotę 50.000 zł
- będą obowiązani do składania informacji podsumowujących za okresy miesięczne.
Informacje podsumowujące składane za okresy kwartalne powinny być złożone:
za I kwartał (styczeń - marzec) do 25 kwietnia,
za II kwartał (kwiecień - czerwiec) do 25 lipca,
za III kwartał (lipiec - wrzesień) do 25 października,
za IV kwartał (październik - grudzień) do 25 stycznia następnego roku.
W takim przypadku, informacje podsumowujące za poszczególne miesiące, które upłynęły od rozpoczęcia danego kwartału, należy złożyć w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przekroczono odpowiednio kwotę 250.000 zł lub 50.000 zł, z tym że jeżeli przekroczenie kwoty nastąpiło w trzecim miesiącu kwartału, należy złożyć jedną informację podsumowującą za ten kwartał.
Dane do informacji podsumowującej.
Wzór informacji podsumowującej został określony w przepisach wykonawczych. Jest ona składana na formularzu VAT-UE.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w złożonych informacjach podsumowujących, podmiot, który złożył informację podsumowującą jest obowiązany dokonać niezwłocznie korekty błędnej informacji podsumowująca na formularzu VAT-UEK. Korektę złożyć należy także w sytuacji, gdy z jakichś powodów (np. rabaty, reklamacje itp.) zmieni się podstawa opodatkowania dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, które zostały już ujęte w informacji podsumowującej.
Informacja podsumowująca powinna zawierać następujące dane:
nazwę lub imię i nazwisko podmiotu składającego informację podsumowującą oraz jego numer identyfikacji podatkowej podany w potwierdzeniu dokonanym przez naczelnika urzędu skarbowego zgodnie z art. 97 ust. 9 ustawy o VAT(w związku z zarejestrowaniem podmiotu, jako podatnika VAT UE), który zastosował dla transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy o VAT,
właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej lub osoby prawnej niebędącej takim podatnikiem, nabywających towary lub usługi, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;
właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej dokonującego dostawy towarów, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej - w przypadku, o którym mowa w art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT (wewnątrzwspólnotowe nabycia),
łączną wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, łączną wartość wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w tym również łączną wartość dostawy towarów, o której mowa w ust. 1 pkt 3, łączną wartość świadczonych usług, o których mowa w ust. 1 pkt 4 - w odniesieniu do poszczególnych kontrahentów.
W przypadku transakcji, o której mowa w art. 136 ustawy o VAT art. 136 ustawy o VAT (transakcje trójstronne), informacja podsumowująca powinna dodatkowo zawierać adnotację, że nabycie i dostawa zostały dokonane w ramach wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych.
Niezłożenie deklaracji w terminie
Zgodnie z art. 80a § 2 Kodeksu karnego skarbowego, niezłożenie w terminie informacji podsumowującej powoduje odpowiedzialność za wykroczenie skarbowego, za które grozi kara grzywny jak za wykroczenie skarbowe. Przestępstwem skarbowym jest z kolei podawanie nieprawdy i zatajanie prawdy w informacji podsumowującej, za co również grozi kara grzywny do 240 stawek dziennych.
Jednym ze sposobów uniknięcia kary jest zawiadomienie organu powołanych do ścigania i ujawnienie istotnych okoliczności czynu (tzw. czynny żal).
Faktura zaliczkowa a informacja podsumowująca.
Obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania całości lub części ceny przed dokonaniem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów rodzi obowiązek podatkowy na podstawie ustawy o VAT z chwilą wystawienia faktury potwierdzającej ich otrzymanie. Zastosowanie ma do nich wówczas ta sama stawka opodatkowania VAT co do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, tj. 0%. To świadczy o tym, że zaliczki udokumentowane fakturą traktowane są na równi z dostawą i należy je wykazać zarówno w deklaracji VAT-7, w poz. 31 jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, jak i w informacji podsumowującej VAT-UE.
Powyższe stanowisko potwierdził m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 18 sierpnia 2008 r., nr IBPP2/443-475/08/JCi, w której czytamy, że:
(...) przyjęcie zaliczek przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów winno być wykazywane w kwartalnych informacjach podsumowujących – zgodnie z momentem powstania obowiązku podatkowego dla tych zaliczek, tj. z chwilą wystawienia faktury potwierdzającej przyjęcie zaliczki (...).
To samo będzie dotyczyć zaliczek z tytułu świadczenia usług na rzecz podatników z innych krajów UE, które podlegają wykazaniu w informacji podsumowującej.
Nawet w sytuacji gdy kontrahent nie posiada NIP UE a jest zarejestrowanym podatnikiem, transakcję należy wykazać w informacji podsumowującej.
Takie stanowisko potwierdził Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów, w piśmie 1438/443/139-50a/2006/AO, z 20 czerwca 2006 r., gdzie czytamy:
(…) podatnik dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów zobowiązany jest do wykazania wszystkich dokonanych w danym kwartale transakcji w informacji podsumowującej VAT UE podając właściwy i ważny numer identyfikacyjny kontrahenta nadany w państwie członkowskim, poprzedzony dwuliterowym kodem tego państwa, a w przypadku jego braku numer podatkowy świadczący o zidentyfikowaniu kontrahenta dla podatku od wartości dodanej nadany w państwie członkowskim (…).
Podobne stanowisko zaprezentował Naczelnik Lubuskiego Urzędu Skarbowego, w piśmie z 22 czerwca 2006, nr I-2/443/55/06/KW, który w odpowiedzi na pytanie: czy dostawa towaru od podatnika z Niemiec, który nie jest zarejestrowany w swoim kraju jako podatnik VAT-UE stanowi dla firmy wnioskodawcy wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów? stwierdził:
(…) przedmiotowa transakcja zakupu towaru jest wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów z tytułu, której Podatnik zobowiązany jest do wystawienia faktury wewnętrznej i rozliczenia jej w deklaracji VAT-7 i w informacji podsumowującej VAT UE (…).
Zerowe informacje podsumowujące
Zgodnie z art. 100 ust. 3 i 4 ustawy o VAT, informacje podsumowujące składa się za okresy miesięczne lub kwartalne, w których powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji, o których mowa w art. 100 ust. 1 ww. ustawy. Jeżeli w danym okresie nie powstał u podatnika obowiązek podatkowy z tytułu dokonania jakiejkolwiek transakcji wskazanej w ww. przepisie, nie ma obowiązku składania do urzędu „zerowych" informacji podsumowujących VAT-UE.
Autor; Rafał Styczyński, doradca podatkowy – wpisany na listę Ministerstwa Finansów i Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Nr wpisu: 10654.
Twoja odpowiedź pozwala nam poprawić jakość naszych materiałów.
Tę poradę udostępniamy całkowicie bezpłatnie.
Jeżeli wesprzesz nas drobną darowizną,
stworzymy więcej jakościowych materiałów.
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO Informacja nt. Cookies
Drogi Użytkowniku!
zanim zaczniesz korzystać z naszego Serwisu mikroPorady.pl, prosimy zapoznaj się uważnie z naszym Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies, w których szczegółowo opisaliśmy zasady korzystania z naszego Serwisu oraz sposób gromadzenia, wykorzystania i udostępnienia danych osobowych. Korzystając z Serwisu zgadzasz się z Regulaminem, Polityką Prywatności i Polityką Cookies.
Twoja prywatność i bezpieczeństwo to nasz priorytet, dlatego informujemy Cię, że nasz Serwis wykorzystuje pliki cookies, które przetwarzają dane, w tym dane, które mogą być zakwalifikowane jako dane osobowe, w celu zebrania i przetwarzania zagregowanych danych dla celów statystycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, doskonalenia jakości i treści naszych Usług, szerzenia misji edukacyjnej (w tym analizowania i profilowania danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług).
Pamiętaj, możesz w każdej chwili wyrazić sprzeciw na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na korzystanie przez nasz Serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies w swoim urządzeniu końcowym.
Kto jest Administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jesteśmy my, czyli Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr B. Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki. Jesteśmy organizacją pożytku publicznego i prowadzimy nieodpłatną działalność pożytku publicznego.
Inspektor Ochrony Danych
Aby zagwarantować, że Twoje dane zawsze będą przetwarzane w sposób transparentny i zgodny z prawem, wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem. Naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Janusz Kosakowski. Dane kontaktowe: e-mail: <mailto:inspektor@wiedza3g.pl> inspektor@wiedza3g.pl; adres korespondencyjny: Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki
Odbiorcy Twoich danych
Nigdy nie przekazujemy Twoich danych, nie sprzedajemy ich ani nie wymieniamy się nimi w jakichkolwiek celach, także marketingowych z innymi podmiotami. Twoje dane mogą być przekazywane jedynie Zaufanym Partnerom. W większości dane dotyczące ruchu naszych użytkowników gromadzone są przez naszych Zaufanych Partnerów. Prawo daje nam także możliwość przekazania danych podmiotom, które będą je przetwarzać na nasze zlecenie. Mogą to być na przykład podwykonawcy naszych usług, np. firmy IT oraz oczywiście organy typu sądy czy policja, które mogą żądać danych na podstawie obowiązującego prawa.
W związku z korzystaniem przez nas z narzędzia Google Analitycs Twoje dane zgromadzone w plikach cookies mogą być przekazywane Google Inc. z siedzibą w USA, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przykazywanie odbywać się będzie na podstawie regulacji zabezpieczających ochronę danych osobowych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Podstawy prawne przetwarzania Twoich danych
W każdym przypadku przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na podstawie prawnej na bazie obowiązujących przepisów. Jedną z nich może być konieczność przetwarzania danych do wykonania lub zawarcia umowy, której jesteś stroną. Taką umowę stanowo Regulamin Serwisu mikroPorady.pl. W przypadku pozostałych celów, takich jak analityka ruchu, zapobieganie nadużyciom, szerzenie misji edukacyjnej (w tym analizowanie i profilowanie danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług), podstawą prawną jest nasz uzasadniony interes jako Administratora danych. Nasz prawnie uzasadniony interes polega na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie ich funkcjonalności, w tym na konieczności dostosowania zawartości Serwisu do potrzeb i preferencji Usługobiorców (Użytkowników) oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, a także na konieczności tworzenia statystyk i badań, które stanowią podstawę do analizy, w jaki sposób Ty i inny Usługobiorcy korzystacie z Serwisu i na tej podstawie m.in. przygotowywać takie treści, które cieszą się największym zainteresowaniem lub na które jest największe zapotrzebowanie.
Okres przez jaki dane będą przetwarzane
Po zakończeniu korzystania przez Ciebie z naszych Usług, nie będziemy przetwarzać Twoich danych osobowych, za wyjątkiem tych danych, które są dopuszczone do przetwarzania na podstawie przepisów prawa lub umowy lub niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usług. Dane osobowe niezbędne do wykonania Umowy będziemy przetwarzać do czasu wygaśnięcia tej umowy, z tym zastrzeżeniem, że czasami, dane te mogą być przetwarzane również po wygaśnięciu tej umowy, jednak tylko wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń.
Dane przetwarzane z uwagi na nasz uzasadniony interes będziemy przetwarzać do czasu ewentualnego zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.
Również skorzystanie przez Ciebie z prawa do bycia zapomnianym będzie skutkowało usunięciem Twoich danych na Twoje wyraźne żądanie.
Jakie masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz m.in. prawo żądania dostępu do danych, sprostowania danych, do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych. Możesz także zgłosić sprzeciw do przetwarzania danych oraz wycofać udzieloną zgodę do przetwarzania danych. Masz także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO), jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe w niewłaściwy sposób. Jak skorzystać ze swoich praw opisujemy w Polityce prywatności.
Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu mikroPorady?
Nasza strona używa plików Cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików Cookies.
//=hUrl::getPageUrl(getConfig('mikroporady', 'paymentsPageId'))?>
//=t('!_DONATE_FORM_HEADER')?>
//=TPL_URL?>
//=TPL_URL?>
//=t('Wybierz lub wpisz kwotę darowizny')?>
//=t('Wesprzyj nas i odbierz poradnik:')?>
//=TPL_URL?>
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
pobieraj za darmo wzory dokumentów z komentarzem prawnym,
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa