Porada powstała w ramach działalności non-profit Fundacji Akademia Liderów. mikroPorady.pl są projektem Fundacji, który pomaga polskim mikroprzedsiębiorcom na każdym etapie prowadzenia działalności.
Przedsiębiorca, wykorzystujący w swojej działalności gospodarczej środki trwałe ma prawo w dowolnej chwili podjąć decyzję o wycofaniu danego składnika majątkowego z działalności gospodarczej i przeznaczeniu go np. na potrzeby osobiste.
Środkiem trwałym jest w zasadzie każdy rzeczowy składnik aktywów przedsiębiorstwa, np. nieruchomości, w tym grunty, budynki, maszyny, urządzenia, środki transportu, który:
- jest używany w okresie dłuższym niż rok,
- stanowi własność lub współwłasność podatnika - został nabyty lub wytworzony we własnym zakresie, jest kompletny i zdatny do użytku w dniu przyjęcia do używania, jest wykorzystywany przez podatnika na potrzeby działalności gospodarczej.
Wydatki na zakup środka trwałego o wartości poniżej 10 000 zł podatnik może bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu oddania do używania. Nie musi go wprowadzać do ewidencji środków trwałych nawet wówczas, gdy zamierza używać tego środka trwałego dłużej niż rok. Ta grupa środków trwałych jest określana jako „niskocenne” środki trwałe.
Natomiast środki trwałe o wartości początkowej powyżej 10 000 zł podatnik powinien wprowadzić do ewidencji środków trwałych i dokonywać odpisów amortyzacyjnych na ogólnych zasadach stosowanych dla środków trwałych podlegających amortyzacji (zachęcamy do zapoznania się z innym poradami w zakładce podatki i rachunkowość, w którym znajdziecie Państwo szczegółowe przykłady m. in. środków trwałych podlegających amortyzacji z opisem o sposobach amortyzacji).
Ważne:
W każdym przypadku podjęcia decyzji o wycofaniu - zmianie przeznaczenia środka trwałego, w ewidencji środków trwałych należy wykreślić ten składnik majątku, podając m.in. datę i przyczynę jego wykreślenia (wycofania).
Przekazanie środka trwałego przedsiębiorstwa na cele osobiste podatnika.
Klasycznym przykładem środka trwałego, który przedsiębiorcy wycofują z prowadzonej działalności gospodarczej oraz przekazują na swoje potrzeby osobiste jest samochód osobowy.
Właściwym dokumentem przekazania środka trwałego na własne cele będzie oświadczenie podatnika w sprawie wycofania środka trwałego, w którym to należy podać datę i powód wycofania środka z działalności gospodarczej.
Wzór dokumentu wycofania samochodu:
Lublin, dnia 12.09.2013 r.
PHU Alfa
Oświadczenie
w sprawie wycofania samochodu z działalności gospodarczej.
W dniu 12.09.2013 r.wycofuje z działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą PHU Alfa samochód osobowy marki Ford, rok produkcji -1999, nr rejestracyjny LU 3265, będący środkiem trwałym w firmie od 02.08.2000 r. Samochód ten zostaje przekazany na cele osobiste przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ____________________, tj. Janiny Kowalskiej..
Janina Kowalska
Samo wycofanie samochodu z działalności gospodarczej i przekazanie go do celów prywatnych przedsiębiorcy jest obojętne podatkowo. Po stronie przychodów u przedsiębiorcy nie wywoła bowiem żadnych skutków w podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT).
Jak wyjaśnił Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 29 października 2012 r., nr IBPBI/1/415-916/12/WRz:
(…) Czynność wycofania składnika majątku (…) z działalności gospodarczej i przekazania go na potrzeby osobiste, na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie rodzi żadnych skutków podatkowych w tym podatku. Majątek osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą nie jest prawnie wyodrębniony od jej majątku osobistego, dlatego też przekazanie składnika majątku z prowadzonej działalności gospodarczej na potrzeby osobiste nie powoduje powstania przychodu po stronie Wnioskodawcy. Poprzez tę czynność nie uzyska on żadnego przysporzenia majątkowego. Nastąpi wyłącznie przesunięcie rzeczy z majątku związanego z działalnością gospodarczą do majątku osobistego. (…)
Ważne:
Wycofany środek trwały nie może już figurować w ewidencji środków trwałych, dlatego należy go wykreślić z ewidencji i zaprzestać dokonywania dalszych odpisów amortyzacyjnych. Samo przekazanie środka trwałego na cele osobiste nie jest ujmowane w podatkowej księdze przychodów.
Ostatniego odpisu amortyzacyjnego dokonuje się za miesiąc, w którym środek trwały został wycofany z działalności gospodarczej a niezamortyzowana wartość wycofanego środka trwałego nie może już być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów.
W kontekście przepisów ustawy o PIT, podatnik nie koryguje również kosztów uzyskania przychodów o wartość dotychczasowych odpisów amortyzacyjnych. W związku z tym, że używał środek trwały w celu uzyskania przychodów miał prawo zaliczać w tym okresie odpisy amortyzacyjne tego środka w koszty podatkowe.
Wycofanie środka trwałego i późniejsza jego sprzedaż
Gdy przedsiębiorca zdecyduje się sprzedać uprzednio wycofany z firmy środek trwały, przed upływem 6 lat licząc od pierwszego dnia miesiąca następnego po miesiącu wycofania środka trwałego, to transakcja ta zostanie zakwalifikowana jako przychód z działalności gospodarczej i będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym, według tych samych zasad, co przychody z działalności gospodarczej (art. 14 ust. 2 pkt 1 lit. a) w związku z art. 10 ust. 2 pkt 3 ustawy o PIT).
Opodatkowaniu będzie podlegał jednak tylko dochód uzyskany z tej transakcji, czyli różnica między przychodem z odpłatnego zbycia środka trwałego a jego wartością początkową wykazaną w ewidencji środków trwałych, powiększona o sumę odpisów amortyzacyjnych dokonanych od tego środka trwałego.
Dochód ten podatnik powinien doliczyć do pozostałego dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej i opodatkować według skali podatkowej albo podatkiem liniowym. Sposób obliczenia dochodu z odpłatnego zbycia składnika majątku stanowiącego środek trwały został uregulowany w art. 24 ust. 2 zdanie 2 pkt 1 ustawy o PIT.
Przykład:
Podatnik wykorzystywał w działalności gospodarczej samochód osobowy o wartości początkowej 12.000 zł.
W dniu 30 lipca br. podatnik wycofał ten pojazd z działalności gospodarczej, a 15 sierpnia br. - sprzedał go za 9.000 zł. Wysokość dokonanych odpisów amortyzacyjnych wyniosła 5.600 zł.
Z tytułu tej sprzedaży podatnik poniesie stratę, zgodnie z wyliczeniem:
1) przychód ze sprzedaży: 9.000 zł;
2) niezamortyzowana wartość początkowa środka trwałego: 12.000 zł – 5.600 zł = 6.400 zł (stanowi koszt podatkowy w momencie sprzedaży samochodu);
3) strata: 6.400z ł – 9.000 zł = 2.600 zł.
Sprzedaż samochodu w księdze przychodów i rozchodów podatnik przedstawi następująco:
Miesiąc sierpień :
Kolumna 8 pozostałe przychody kwota 9.000 zł
Kolumna 13 pozostałe wydatki kwota 6.400 zł.
Ważne:
Przychód powstanie niezależnie od tego, czy podatnik nadal prowadzi firmę, czy też już dawno ją zlikwidował.
Potwierdzeniem takiego stanowiska jest np. postanowienie Dyrektora Urzędu Skarbowego Warszawa – Targówek w sprawie interpretacji prawa podatkowego Sygn. 1437/ZDD/423/415/HL/2006/2007 z dnia 8.02.2007 r:
(...)sprzedaż samochodu osobowego będącego środkiem trwałym wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej, a zbytego po likwidacji tej działalności gospodarczej, stanowić będzie przychód z działalności gospodarczej(...)
Również w postanowieniu wydanym przez Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu z dnia 19 czerwca 2006 r., sygn. 1424/2150/4111/415/33/2/2006 czytamy,
(...)jeśli między pierwszym dniem miesiąca następującym po miesiącu, w którym wycofano samochód z ewidencji środków trwałych w związku z likwidacją spółki i przekazano byłemu wspólnikowi na prywatny użytek, a datą sprzedaży przez Podatnika (byłego wspólnika) samochodu nie upłynie sześć lat, to przychód z jego sprzedaży będzie stanowił przychód ze źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. pozarolniczej działalności gospodarczej Podatnika (byłego wspólnika) jako właściciela samochodu, z którego winien się rozliczyć na zasadach ogólnych. Sprzedaż samochodu po upływie ww. sześcioletniego okresu nie będzie rodzić żadnych skutków podatkowych (...)
Należy również wskazać, że jeżeli przedsiębiorca posiada samochód w leasingu i wykupi go po jego zakończeniu i będzie chciał go sprzedać, to wówczas zwolnienie z podatku dochodowego z tytułu sprzedaży auta będzie przysługiwało dopiero po upływie 6 lat od momentu wykupu.
A co z podatkiem VAT?
Zgodnie z art. 7 ust 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej jako: „Ustawa o VAT”), opodatkowaniu podatkiem VAT podlega m.in. nieodpłatne przekazanie towaru (np. samochodu) na cele osobiste podatnika, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tego towarulub jego części składowych podatnikowi przysługiwało w całości lub w części prawo do odliczenia VAT. W takim przypadku konieczne będzie opodatkowanie VAT tego wycofania (z możliwością stosowania ustawowych zwolnień z VAT przysługujących np. przy wycofaniu nieruchomości).
Ważne:
Od 1.04.02014.r, jeżeli w związku z zakupem środka trwałego podatnik skorzystał z prawa do odliczenia całego lub tylko części VAT, to w momencie wycofywania takiego środka trwałego z działalności gospodarczej będzie musiał zapłacić podatek od towarów i usług. Nie ma obecnie znaczenia, czy podatnik miał prawo odliczyć od zakupu VAT w całości, czy też tylko w części.
Przykład:
Podatnik w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej wykorzystywał samochód osobowy wprowadzony do firmy z majątku prywatnego. Od nabycia tego pojazdu nie przysługiwało mu prawo do odliczenia VAT. Nie odliczał też podatku naliczonego od żadnej części składowej. Samochód ten został w 2014 r. wycofany z działalności gospodarczej.
Niezależnie od tego, czy ww. wycofanie nastąpiło przed 1 kwietnia br., czy po tej dacie, podatnik nie wykazuje VAT należnego od tego wycofania.
Przykład:
Podatnik wykorzystywał samochód osobowy będący środkiem trwałym w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Od nabycia tego pojazdu odliczył 60% VAT naliczonego, nie więcej niż 6.000 zł. Ponieważ ww. samochód został wycofany z działalności gospodarczej w kwietniu br., to ww. wycofanie podlega opodatkowaniu VAT.
Według treści art 29a ust 2 ustawy o Vat , podstawą naliczenia podatku Vat jest cena nabycia towarów lub towarów podobnych, a gdy nie ma ceny nabycia - koszt wytworzenia, określony w momencie dostawy tych towarów . W praktyce przyjmuje się że taką ceną jest cena rynkowa.
Aby ocenić, czy w przypadku wycofania środka trwałego z działalności gospodarczej i przekazaniu go na cele prywatne będziemy mieć do czynienia z czynnością podlegającą VAT należy przede wszystkim zbadać czy zamontowanie części składowych nastąpiło w rezultacie dostawy towarów czy świadczenia usług, bowiem tylko w przypadku gdy miała miejsce dostawa towarów, spełniona jest przesłanka do ewentualnego opodatkowania oraz czy zamontowanie części składowej wpłynęło na trwały wzrost wartości środka trwałego.Jeśli odpowiedź jest twierdząca to wycofanie środka trwałego jest opodatkowane podatkiem Vat. Jeśli natomiast odpowiedź jest negatywna to w myśl przepisu art 7 ust 2 ustawy takie wycofanie nie będzie skutkować opodatkowaniem.
Przy definiowaniu części składowej można posiłkować się definicją zawartą w Przy definiowaniu części składowej można posiłkować się definicją zawartą w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j.), dalej k.c.
Zgodnie z treścią normy zawartej w treści art. 47 § 1 k.c. częścią składową rzeczy jest to, co należy do rzeczy jako całość i nie może być od niej odłączone bez uszkodzenia lub istotnej zmiany całości lub przedmiotu odłączonego.
Darowizna wycofanego środka trwałego
Wycofanie środka trwałego i późniejsza jego darowizna na rzecz członka rodziny (I grupa podatkowa) również po stronie przychodów u przedsiębiorcy nie wywoła żadnych skutków w podatku dochodowym od osób fizycznych.
W kontekście przepisów ustawy o podatku o PIT, darowizna środka trwałego nie powoduje bowiem powstania przychodu z działalności gospodarczej. W myśl ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn darowizna otrzymana od najbliższej rodziny, np. od rodzica, jest zwolniona z podatku. Wystarczy, że obdarowany w ciągu pół roku od otrzymania darowizny zgłosi ten fakt w urzędzie skarbowym na formularzu SD-Z2. Przy składaniu formularza SD-Z2 podatnicy nie muszą dołączać ani dowodów przekazania darowizny, ani umów, ani kserokopii dowodów osobistych, jednakże w celu potwierdzenia przysługującego zwolnienia od podatku od spadków i darowizn organ podatkowy może przeprowadzić czynności sprawdzające, żądając od podatnika niezbędnych dokumentów, np. dowodu przekazania pieniędzy na konto bankowe obdarowanego. Dlatego należy sporządzić dowód potwierdzający fakt dokonania darowizny, którym przykładowo może być oświadczenie obdarowanego o jej przyjęciu, z podaniem danych identyfikujących darczyńcę oraz wartość przekazanej darowizny (art 26 ust 7 pkt 2 ustawy o PIT).
Ważne:
Wycofanie środka trwałego z działalności gospodarczej, a następnie jego darowanie nie spowoduje obowiązku zapłaty ani podatku dochodowego ani obowiązku skorygowania zaliczonego do kosztów podatkowych odpisu amortyzacyjnego.
Jedyną konieczną czynnością podatnika w tym przypadku jest zatem wyprowadzenie tego środka trwałego z ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (likwidacja środka trwałego).
Podstawa prawna:
art. 10 ust. 2 pkt 3, art. 10 ust. 1 pkt. 3, art. 14 ust. 2 pkt 1 lit. a, art.24 ust. 2, art 26 ust 7 pkt 2 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 z późn. zm.),
art. 7 ust. 2 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j.),
ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 596),
art 47 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j.)
Postanowienie Dyrektora Urzędu Skarbowego Warszawa – Targówek w sprawie interpretacji prawa podatkowego Sygnatura 1437/ZDD/423/415/HL/2006/2007 z dnia 8.02.2007,
Interpretacja indywidualna Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach z 29 października 2012 r., nr IBPBI/1/415-916/12/WRz,
Postanowienie Pierwszego Urzędu Skarbowego w Radomiu z dnia 19 czerwca 2006 r., sygn. 1424/2150/4111/415/33/2/2006.
Autor: Krystyna Dąbrowska, doradca podatkowy, wpisany na listę Ministerstwa Finansów i Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Nr wpisu: 02200.
Twoja odpowiedź pozwala nam poprawić jakość naszych materiałów.
Tę poradę udostępniamy całkowicie bezpłatnie.
Jeżeli wesprzesz nas drobną darowizną,
stworzymy więcej jakościowych materiałów.
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO Informacja nt. Cookies
Drogi Użytkowniku!
zanim zaczniesz korzystać z naszego Serwisu mikroPorady.pl, prosimy zapoznaj się uważnie z naszym Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies, w których szczegółowo opisaliśmy zasady korzystania z naszego Serwisu oraz sposób gromadzenia, wykorzystania i udostępnienia danych osobowych. Korzystając z Serwisu zgadzasz się z Regulaminem, Polityką Prywatności i Polityką Cookies.
Twoja prywatność i bezpieczeństwo to nasz priorytet, dlatego informujemy Cię, że nasz Serwis wykorzystuje pliki cookies, które przetwarzają dane, w tym dane, które mogą być zakwalifikowane jako dane osobowe, w celu zebrania i przetwarzania zagregowanych danych dla celów statystycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, doskonalenia jakości i treści naszych Usług, szerzenia misji edukacyjnej (w tym analizowania i profilowania danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług).
Pamiętaj, możesz w każdej chwili wyrazić sprzeciw na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na korzystanie przez nasz Serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies w swoim urządzeniu końcowym.
Kto jest Administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jesteśmy my, czyli Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr B. Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki. Jesteśmy organizacją pożytku publicznego i prowadzimy nieodpłatną działalność pożytku publicznego.
Inspektor Ochrony Danych
Aby zagwarantować, że Twoje dane zawsze będą przetwarzane w sposób transparentny i zgodny z prawem, wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem. Naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Janusz Kosakowski. Dane kontaktowe: e-mail: <mailto:inspektor@wiedza3g.pl> inspektor@wiedza3g.pl; adres korespondencyjny: Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki
Odbiorcy Twoich danych
Nigdy nie przekazujemy Twoich danych, nie sprzedajemy ich ani nie wymieniamy się nimi w jakichkolwiek celach, także marketingowych z innymi podmiotami. Twoje dane mogą być przekazywane jedynie Zaufanym Partnerom. W większości dane dotyczące ruchu naszych użytkowników gromadzone są przez naszych Zaufanych Partnerów. Prawo daje nam także możliwość przekazania danych podmiotom, które będą je przetwarzać na nasze zlecenie. Mogą to być na przykład podwykonawcy naszych usług, np. firmy IT oraz oczywiście organy typu sądy czy policja, które mogą żądać danych na podstawie obowiązującego prawa.
W związku z korzystaniem przez nas z narzędzia Google Analitycs Twoje dane zgromadzone w plikach cookies mogą być przekazywane Google Inc. z siedzibą w USA, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przykazywanie odbywać się będzie na podstawie regulacji zabezpieczających ochronę danych osobowych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Podstawy prawne przetwarzania Twoich danych
W każdym przypadku przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na podstawie prawnej na bazie obowiązujących przepisów. Jedną z nich może być konieczność przetwarzania danych do wykonania lub zawarcia umowy, której jesteś stroną. Taką umowę stanowo Regulamin Serwisu mikroPorady.pl. W przypadku pozostałych celów, takich jak analityka ruchu, zapobieganie nadużyciom, szerzenie misji edukacyjnej (w tym analizowanie i profilowanie danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług), podstawą prawną jest nasz uzasadniony interes jako Administratora danych. Nasz prawnie uzasadniony interes polega na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie ich funkcjonalności, w tym na konieczności dostosowania zawartości Serwisu do potrzeb i preferencji Usługobiorców (Użytkowników) oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, a także na konieczności tworzenia statystyk i badań, które stanowią podstawę do analizy, w jaki sposób Ty i inny Usługobiorcy korzystacie z Serwisu i na tej podstawie m.in. przygotowywać takie treści, które cieszą się największym zainteresowaniem lub na które jest największe zapotrzebowanie.
Okres przez jaki dane będą przetwarzane
Po zakończeniu korzystania przez Ciebie z naszych Usług, nie będziemy przetwarzać Twoich danych osobowych, za wyjątkiem tych danych, które są dopuszczone do przetwarzania na podstawie przepisów prawa lub umowy lub niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usług. Dane osobowe niezbędne do wykonania Umowy będziemy przetwarzać do czasu wygaśnięcia tej umowy, z tym zastrzeżeniem, że czasami, dane te mogą być przetwarzane również po wygaśnięciu tej umowy, jednak tylko wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń.
Dane przetwarzane z uwagi na nasz uzasadniony interes będziemy przetwarzać do czasu ewentualnego zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.
Również skorzystanie przez Ciebie z prawa do bycia zapomnianym będzie skutkowało usunięciem Twoich danych na Twoje wyraźne żądanie.
Jakie masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz m.in. prawo żądania dostępu do danych, sprostowania danych, do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych. Możesz także zgłosić sprzeciw do przetwarzania danych oraz wycofać udzieloną zgodę do przetwarzania danych. Masz także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO), jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe w niewłaściwy sposób. Jak skorzystać ze swoich praw opisujemy w Polityce prywatności.
Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu mikroPorady?
Nasza strona używa plików Cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików Cookies.
//=hUrl::getPageUrl(getConfig('mikroporady', 'paymentsPageId'))?>
//=t('!_DONATE_FORM_HEADER')?>
//=TPL_URL?>
//=TPL_URL?>
//=t('Wybierz lub wpisz kwotę darowizny')?>
//=t('Wesprzyj nas i odbierz poradnik:')?>
//=TPL_URL?>
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
pobieraj za darmo wzory dokumentów z komentarzem prawnym,
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa