Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing ekologiczny |
Jest to rodzaj marketingu, będący odpowiedzią na konieczność wdrażania praktyk ekologicznych i powstałe w związku z tym na rynku potrzeby. Definiuje się go jako proces służący zaspakajaniu potrzeb konsumentów. Następuje to poprzez efektywne planowanie, realizowanie założeń, politykę cenową, reklamę i promocję, a także końcową dystrybucję. Działania marketingowe podejmowane w celu wyprodukowania, dystrybucji i promocji produktów przyjaznych dla środowiska. Marketing ekologiczny nazywany jest inaczej ekomarketingiem, marketingiem zielonym, marketingiem środowiskowym czy marketingiem odpowiedzialnym ekologicznie. Czynniki sprzyjające rozwojowi zielonego marketingu:
Zielony marketing ma działanie dwukierunkowe, a jego sukcesy niosą ze sobą zalety zarówno dla nadawcy jak i odbiorców danych dóbr (towarów, usług). Nie jest jednak wykluczone działanie niekomercyjne ekomarketingu, którego celem jest ochrona środowiska jako dobra wspólnego. Działania realizowane w jego ramach mogą dotyczyć wpływu na konsumentu lub wpływu na producenta. Do czynności z zakresu marketingu ekologicznego zalicza się m.in.:
Ekomarketing staje się co raz bardziej „modny”. Jest on obecnie ogromną szansą do zwiększenia popularności oferowanych produktów i prestiżu przedsiębiorstwa, jednocześnie przyczyniając się do ratowania planety. Skuteczność podejmowanych działań i skuteczność wpływu na odbiorców, uzależniona jest między innymi od polityki informacyjnej. Istnienie w przestrzeni wiedzy powszechnej o podejmowanych przez dany podmiot inicjatywach ekologicznych lub zmianach na korzyść środowiska, wpływa na zainteresowanie nim wśród potencjalnych konsumentów. Współcześnie jednak obserwuje się pozorność działań ekologicznych. Producenci często informują o działaniach proekologicznych, które jednak w rzeczywistości są fałszywe. Do najpopularniejszych działań związanych z marketingiem ekologicznym funkcjonujących w świadomości społecznej jest sadzenie drzew, wytwarzanie produktów z recyklingu czy przeciwdziałanie skutkom zanieczyszczeń środowiska. Zielony marketing może w perspektywie najbliższych lat okazać się jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa