Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Makromarketing |
Użycie przedrostka „makro” sygnalizuje, że druga część wyrazu złożonego oznacza desygnat dużych rozmiarów lub oddziałujący na dużą skalę. Makromarketing jest zatem odmianą marketingu, która dotyczy wszystkich uczestników rynku; oznacza zaspokajanie potrzeb wszystkich uczestników rynku (dostawców i odbiorców) - marketing skierowany na rynek masowy. Na rynku dochodzi do ciągłego przepływu dóbr (także usług) na linii producent – pośrednicy – konsument. Makromarketing oznacza w najszerszym ujęciu system dysponowania towarami i usługami w skali społeczeństwa. Dąży do zapewnienia równowagi rynkowej. Ma ona miejsce wtedy, gdy podaż zaspokaja popyt. Makromarketing definiuje rynek na dużą skalę. Uwzględnia wszystkich jego uczestników, wykazujących określone potrzeby i dąży do ich zaspokojenia. O efektywnym makromarketingu mówi się wówczas, gdy pierwotnie właściwie rozeznano oczekiwania i potrzeby nabywców. Następnie oferowane dobra powinny spełniać wymagania konsumentów (lub innych podmiotów uczestniczących w rynku). Skutkiem pożądanym dla makromarketingu jest zapewnienie równowagi, na którą wpływ ma m.in: popyt w relacji do podaży, optymalna kosztowność oraz rzeczywista zdolność nabywcza odbiorców. Tym co powoduje wyszczególnienie tego pojęcia jest zbiór podmiotów których dotyczy. Obejmuje to podmioty działające na szeroką skalę, podmioty stowarzyszone, konglomeraty oraz grupy pomniejszych instytucji. Makromarketing zajmuje również się badaniem wpływu marketingu na społeczeństwo, stąd choć stanowi osobne od marketingu społecznego pojęcie. W odwrotnej relacji makromarketing, bada wpływ społeczeństwa na marketing. W zakres omawianego pojęcia wpisują się również analizy dotyczące wzajemnych relacji prowadzonych działań marketingowych. Do obszaru makromarketingu można zaliczyć także realizowanie polityki i celów o publicznym charakterze. Ponadto zajmuje się on badaniem możliwości zwiększenia grona uczestników danego przedsięwzięcia, potencjalny zasięg asortymentu. Dzięki prowadzonym badaniom, można określać poziom zapotrzebowania na określone dobra oraz granicę rozwoju i poszerzania poszczególnych z nich. Wskazuje się, że cele makromarketingu realizują postulaty na przyszłość. Oznacza to, że specjaliści zajmujący się tym działem badań rynkowych, badają wpływ podjętych działań w perspektywie wielu lat, dekad, czy nawet pokoleń. W założeniu makromarketing ma prowadzić do systemowego zapewnienia obrotu dobrami, zaspokajania potrzeb oraz wzrostu dobrobytu i jakości życia. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa