Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing instytucjonalny |
Zaspokajanie potrzeb przy jednoczesnym osiąganiu zysków stanowi podstawę pojęcia marketingu. Wyróżnia się wiele jego rodzajów: mikromarketing, makromarketing, ekomarketing, internetowy, wielopoziomowy czy instytucjonalny. Rozumie się przez niego marketing towarów i usług skierowany do przedsiębiorstw, rządów oraz innych organizacji nastawionych i nie nastawionych na zysk, wykorzystywany w procesie wytwarzania dóbr i usług, które następnie te podmioty przetworzą lub zużyją w celu odsprzedaży innym firmom, będącym użytkownikami końcowymi, lub indywidualnym konsumentom. Ponadto marketing instytucjonalny odnosi się do podmiotów pełniących określone funkcje w danym podmiocie (przedsiębiorstwie). Są to pracownicy zaangażowani w działalność marketingową, akwizycyjną, badawczą i rozwojową. W celach marketingowych korzysta się również z usług podmiotów zewnętrznych. Zalicza się do nich instytucje badawcze, agencje reklamowe i PR-owe oraz świadczące usługi analityczne. Ważną część całego procesu marketingowego stanowią instytucje naukowe, zapewniające profesjonalną kadrę – zarówno na etapie kształcenia jak i oferowania usług. Niebagatelną rolę dla omawianego zjawiska pełni informacja i reklama, umożliwiające bezpośrednie dotarcie do potencjalnych klientów/konsumentów z profesjonalnie dopasowanymi i skomponowanymi treściami. Marketing można określić mianem działania strategicznego. Z tego powodu wskazane jest korzystanie z usług świadczonych przez firmy konsultingowe. Planowanie działań z zakresu marketingu powinno opierać się na wizji przedsiębiorstwa, warunkach rozwoju, docelowej grupie odbiorców oraz ich potencjale nabywczym. W ten sposób dokonuje się pozycjonowanie podmiotu na rynku. Jego funkcjonowanie w warunkach równowagi rynkowej sprzyja zarówno oferującemu dane dobro rynkowe, jak grupie docelowej prowadzonej działalności. Z omawianym terminem związane jest pojęcie struktury marketingowej. Oznacza ona – po pierwsze: pozycję marketingu w danym podmiocie, po drugie: relację hierarchiczną tego działu. Obszar marketingu w ramach danego przedsiębiorstwa może być określany na podstawie kryteriów: geograficznego, asortymentowego, funkcjonalnego itp. Podobnie ten dział powinien być zorganizowany według określonej struktury hierarchicznej i systemowej. To znaczy występuje w nim relacja przełożony – podwładny, a ponadto określeni pracownicy zajmują się poszczególnymi częściami procesu marketingowego. Zaliczyć można do nich specjalistów zajmujących się: reklamą, badaniami, planowaniem strategicznym i zarządzaniem. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa