Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing wewnętrzny |
Rozwój przedsiębiorstwa uzależniony jest od wielu czynników: koniunktury, ilości klientów, właściwego zarządzania, optymalizacji kosztów, odpowiedniego personelu itp. Niebagatelną rolę w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych odgrywa marketing. Jednym z jego rodzajów jest marketing wewnętrzny. Przez ten termin rozumie się proces komunikacji z pracownikami (lub szerzej – personelem), mający na celu podniesienie ich wiedzy z zakresu funkcjonowania firmy. Zaznajomienie personelu (lub przypominanie mu) z wartościami, celami, misją, charakterem świadczonych usług, organizacją i sposobem funkcjonowania przedsiębiorstwa ma służyć wzmacnianiu wzajemnych relacji i wypracowaniu kanału efektywnego informowania. W konsekwencji wzrasta ich morale, podnosi się jakość i kultura pracy, a przełożeni mogą na bieżąco ogłaszać istotne decyzje i planowane zmiany. Termin „pracownik” należy interpretować szeroko. Marketing wewnętrzny dotyczy całego personelu – bez znaczenia pozostaje wymiar pracy i podstawa nawiązania stosunku pracy, chyba że postanowiono inaczej. Stosując go pracowników należy tratować jako wewnętrznych klientów przedsiębiorców. Wykorzystanie odpowiednich metod do przekazywania zatrudnionym komunikatów określonej treści powinno być przyjazne, dopasowane i nienachlane. Wówczas marketing wewnętrzny przynosi właściwy skutek. Pozostaje on jednak nieco w tle wobec tradycyjnego marketingu stosowanego wobec klientów zewnętrznych. Bowiem celem tego pierwszego jest oddziaływanie na pracowników w ten sposób, aby wpisywali się w ogólne cele przedsiębiorstwa i jego politykę, w tym politykę marketingową. Zapewnia to spójność podmiotu, jego pozytywny odbiór na rynku i umacnia wizerunkowo. Pracownicy wykonujący zadania na rzecz pracodawcy aktywnie uczestniczą w zaspokojaniu potrzeb klientów. Potrzeby te zaś są wcześniej identyfikowane, następnie przygotowuje się na nie odpowiedź i ją dostarcza. Na marketing wewnętrzny składa się również dopracowany system szkoleń dotyczący oferowanych produktów (usług), struktury firmy, jej polityki, filozofii i celów, a także podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Skuteczność całego procesu marketingowego podejmowanego przez organizację zależy także od świadomości personelu w zakresie przyjętej strategii marketingowej. To zadanie jest realizowane poprzez stosowanie marketingu wewnętrznego. Jego celem jest przed wszystkim stworzenie przyjaznych warunków pracy, zapewnienie komunikacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi, a w konsekwencji skuteczne realizowanie obowiązków pracowniczych. Zbilansowana strategia marketingu wewnętrznego jest elementem sukcesu przedsiębiorstwa zarówno pod względem kadrowym, wizerunkowym jak i ekonomicznym. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa