Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Merchandising |
Merchandising jako pojęcie z zakresu reklamy po ewolucji ostatnich 10-20 lat obejmuje szerszy obszar działań. Jest jedną z form marketingu, która obejmuje sposób prezentacji towaru lub usługi, łącznie ze sposobem urządzenia wnętrz, promocję i techniki sprzedaży produktów. Charakteryzuje się tym, że polem oddziaływania technik merchandisingu jest ostatni etap sprzedaży produktu, a mianowicie jego wybór i zakup przez konsumenta. Podstawową techniką w tym zakresie jest odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sklepowej, rozmieszczenie towarów w obszarze sklepu, ekspozycje promocyjne oraz wizualizacja sklepu. Dziś, gdy często to producent, zawierając umowę na dostawy produktów, chce spozycjonować swój produkt w sklepie, na „półce”, i staje się to przedmiotem również ustaleń umowy oraz ma wpływ na marżę, pojawił się problem swoistego arbitrażu, mitygacjiryzyk i godzenia interesów klientów, jak i sklepu. Tak więc merchandising musi obejmować z konieczności, przy projektowaniu kompatybilnie prezentacji produktu na półce, kompozycji przestrzeni sprzedażowej, oświetlenia, a także wymogi i ustalenia dla danych produktów danego klienta. Połączenie poszczególnych elementów składających się na wizerunek sklepu ma odnieść skutek w postaci zainteresowania konsumenta danym towarem i jego zakup. Technika merchandisingu skupia się obok przestrzeni jednocześnie na odbiorze wizualnym, tle dźwiękowym oraz oświetleniu, a więc tych komponentach, które mogą klienta zachęcić do dokonywania wyboru produktu. Analiza preferencji zakupowych dokonana przy zastosowaniu merchandisingu pozwala wypracować techniki ekspozycyjne skutkujące wzrostem efektywności sprzedażowej. Głównym celem merchandisingu jest obniżenie kosztów i zwiększenie zysku ze sprzedaży towarów. Kształtuje się nowy obszar, jakim jest prezentacja produktów na witrynach e-sklepów. Techniki układu stron produktowych, układu banerów i pasków wyboru łącznie z prezentacją, sposobem opisu produktu oraz odpowiednią grafiką i technikami wizualizacji przestrzennej (2D, 3D, w przyszłości holowizja) składają się na pracę merchandisera. Warto zaznaczyć, że merchandiser jest pracownikiem zatrudnionym przez pracownika producenta, a swoje obowiązki wykonuje co do zasady we wskazanych placówkach handlowych. Wśród zalet merchandisingu wymienia się przede wszystkim efektywne zarządzanie sprzedażą przez co wzrasta zysk producenta oraz sprzedawcy. Z ekonomicznego punktu widzenia omawiana forma marketingu przyczynia się do powstawania miejsc pracy. Natomiast wadą może okazać się dopuszczanie się przez merchandiserow i sklepy nieuczciwych praktyk rynkowych polegających na niesprawiedliwym eksponowaniu produktów kosztem konkurencyjnych. Źródła:
Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa