Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Mikromarketing |
Jest to strategia marketingowa określonych dóbr (towarów i usług) stworzonych do zaspokajania potrzeb określonej, najczęściej bardzo niewielkiej części rynku. Często bywa również utożsamiany z marketingiem niszowym. Ten rodzaj marketingu skupia się na małej grupie odbiorców – konsumentów. Istnieje wiele kryteriów przyjmowanych w celu ich grupowania: geograficzne, zawodowe, z uwagi na przywiązanie do produktu lub na podstawie zdolności nabywczej. Granice tymi grupami są płynne, wobec tego określony konsument może spełniać przesłanki do zaliczenia go do wielu z nich. Pojęcie mikromarketingu składa się z dwóch części. Jest to „marketing”, którego przedrostek „mikro” wskazuje na desygnat o niewielkich rozmiarach. Mikromarketing jest podobny do marketingu docelowego, który skupia się na określeniu odbiorcy z uwagi na zestaw jego cech, wyróżniających go z uniwersum konsumentów. Jednak działa on w pewnym sensie w odwrotną stronę. Metody mikromarketingu muszą być dostosowane do cech indywidualnych konsumentów. Jego skuteczność zależy od właściwego profilowania klienta. Następuje ono poprzez zbadanie rzeczywistych, tudzież potencjalnych, potrzeb konsumenta. Strategia marketingowa w tym przypadku polega na oddziaływaniu na niego w ten sposób, aby uświadomić mu istnienie określonej potrzeby lub wytworzyć ją. Jest ona zaspokajana przez dobra, które oferuje producent (lub każdy inny podmiot, dla którego prowadzone są działania marketingowe). Mikromarketing jest narzędziem wykorzystywanym przez różne podmioty, nie tylko mikro i małe firmy. Stosuje się go m.in. z uwagi na kryterium geograficzne - przykładowo marketing dotyczący produktów akceptowalnych wyłącznie na rynku lokalnym, bądź uznawany za produkt regionalny. Przedsiębiorstwa lokalne stosując opisywaną strategię budują swoją markę, która stanowi ważną przesłankę do osiągnięcia sukcesu gospodarczego. Ograniczenia wynikające ze skali działalności danej firmy, paradoksalnie mogą sprzyjać rozpoznaniu zindywidualizowanych potrzeb konsumentów. Mikromarketing cechuje się wysokim stopniem znajomości konsumenta, a więc również najbardziej zindywidualizowanym podejściem do niego. Przykładem mikromarketingu jest działalność przedsiębiorcy oferującego usługi lub towary np. we wskazanych granicach cenowych lub specjalistyczny asortyment. W ten sposób tworzy się nisza, skupiająca klientów o określonej zdolności nabywczej lub zainteresowaniach. Omawiana strategia nie jest jednak wolna wad. Najpoważniejszą z nich jest konieczność zbierania i szczegółowego analizowania danych. Jeśli proces ten nie zostanie właściwie przeprowadzony, działania mikormarketingowe mogą okazać się chybione. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa