Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Z | |
---|---|
Znak słowno-graficzny |
Znak słowno - graficzny jest na równi ze znakiem graficznym jednym z najczęściej występujących znaków towarowych, o których mowa w art. 120 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku prawo własności przemysłowej (dalej jako: „Ustawa”). Znak słowno - graficzny, stanowi graficzne oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Znak słowno - graficzny musi być możliwy do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych w sposób pozwalający na ustalenie jednoznacznego i dokładnego przedmiotu udzielonej ochrony. Znak słowno – graficzny to znak kombinowany, który składa się z elementów znaku słownego oraz graficznego. Występuje z użyciem kolorów, składający się z zestawienia elementów słownych i graficznych. W przypadku użycia kolorów, za jeden znak uważa się oznaczenie obejmujące jedno zestawienie kolorów, a jedno zgłoszenie może dotyczyć tylko jednego znaku. O ile znak graficzny składa się wyłącznie z elementów graficznych, to znak słowno-graficzny może składać się z kombinacji elementów graficznych i słownych, elementów słownych zapisanych niestandardową czcionką lub w kolorze, elementów słownych przedstawionych w niestandardowym układzie, liter innych niż łacińskie oraz kombinacji powyższych elementów. Należy pamiętać, że przedsiębiorca w swoim logo (znaku słowno - graficznym) nie powinien wykorzystywać znaku słownego (wyraz) pochodzącego ze znaku innego przedsiębiorcy. W takiej sytuacji dojść może to tzw. kolizji znaków, zwłaszcza w sytuacji gdy zastosowana w znaku kombinowanym grafika będzie skromna bądź podobna do znaku innego przedsiębiorcy. Należy pamiętać, że znak słowno graficzny skonstruowany powinien być tak, aby odróżnić go od znaku innego przedsiębiorstwa. Najczęstszym przykładem kombinowanych znaków słowno graficznych są loga oraz wzory opakowań. Celem znaku słowno - graficznego jest umożliwienie konsumentom odróżnienia towarów pochodzących od różnych przedsiębiorców. Towary, które zostały oznaczone określonym znakiem słowno- graficznym, którym posługuje się konkretny przedsiębiorca pochodzą z tego samego źródła od tego konkretnego przedsiębiorcy. Znak słowno graficzny stanowi więc swojego rodzaju gwarancje jakości – konsument wybierając ten sam towar, oznaczony znakiem towarowym tego samego producenta ma prawo spodziewać się jakości tożsamej z poprzednio kupowanymi towarami producenta. Istotną funkcją znaku towarowego (w tym znaku słowno - graficznego), jest także jego funkcja reklamową budując wizerunek przedsiębiorstwa. Znak towarowy kojarzy się konsumentom z zakupionymi wcześniej produktami i może mieć wpływ na chętniejszy wybór wybierania innych produktów producenta oznaczonych jego znakiem towarowym (np. logo firmy). Przedsiębiorca może zadecydować się na zastrzeżenie swojego znaku słowno - graficznego w Urzędzie Patentowym. Zastrzeżony w Urzędzie Patentowym znak daje właścicielowi znaku monopol na jego używanie. Po uzyskaniu ochrony na znak wolno go używać ze znaczkiem ®. Szerzej o tym, jak zastrzec znak towarowy piszemy w naszej instrukcji:
Podstawa prawna:
Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa